Travel around the world


Entah kenapa lately ni aku rasa macam nak travel around the world. Travel dengan member-member. Gaya macam banyak sangat duit nak around the world. Hahaa. Pernah dulu aku nak jadi pramugari dengan alasan dapat travel satu dunia. Tapi, cita-cita zaman hingusan tu terkubur macam tu je.

Tapi masa menengah atas pulak, aku pernah terfikir nak jadi pilot (berangan je sebab aku takut tinggi dan confirm tak lepas la nak jadi pilot). Tak dapat jadi pilot, kawen dengan pilot pun takpe. Hahaa. Tak habis berangan. Okey, kita teruskan cerita. Malaysia ni pun tak habis pusing, ada hati nak satu dunia. Ish ish ish.

Selain Malaysia, aku pernah pergi Indonesia je. Itu pun hanya Jakarta. Kira merasa jugak la pergi negara orang even negara jiran dan sesama Asia. Geografi sangat. Hahaa. At first, parents aku tak bagi. Tapi, sebab aku ni macam nak jugak pergi, so diorang kata kalau nak pergi kena guna duit sendiri. Aku pun apa lagi, okey je la. Lagipun aku memang dah save duit sikit untuk pergi sana.

Aku pergi sana bukan untuk suka-suka tau. Aku pergi untuk program outbound (ala-ala exchange student tapi 2 minggu je). Sambil-sambil tu ada la jugak jenjalan. Takde la belajar je memanjang. Tapi serius aku cakap, pengalaman yg sangat berharga la. Macam-macam aku lalui kat sana. Kalau teringat tu memang sengih sensorang. Kalau nak citer tentang life aku kat sana memang kena entry lain la. Kalau tak jenuh nak scroll baca. Kahkah.

Balik pada tajuk semula, travel ni memang best lagi-lagi kalau yang jenis low budget. Itu memang best la. Mesti banyak experience yang syok akan dilalui (senyum). Antara tempat yang aku nak sangat pergi adalah Istanbul. Pengaruh movie 99 Cahaya di Langit Eropah II (peace).

Apa-apa pun, semuanya kembali kepada niat kita. Apa niat kita travel? Nak lihat kebesaran Allah? Nak menunjuk kat orang? Ataupun sebab apa? Sebelum buat sesuatu tu, kita tanya balik diri kita, kenapa aku buat benda ni? Untuk apa aku buat? Muhasabah sikit hati tu, kasi segar sikit sebelum pergi travel tu. Supaya time travel tu tak lupa diri, tak lupa Tuhan (senyum).

Comments

Popular posts from this blog

Kerja vs Master

New year, New you !

Final year ?