Best ke pakai Xiaomi ?


Masa mula-mula aku nak beli handphone baru, aku memang dah target nak beli xperia. Memang dah nekad dah sebelum pergi Digital Mall (macam Low Yat la tapi Digital Mall ni dekat sikit dengan UM ni). Before ni, aku pakai samsung corby yg biasa punya. Takde android. Kawan-kawan semua pakai whatsapp. Apa-apa info bagitau kat whatsapp dah, tak bagitau kat fb. So, aku pun tak nak la ketinggalan apa-apa info. Jadi, aku pun bertekad nak beli handphone baru. Kebetulan duit pinjaman baru masuk. Nak tak nak aku kena jugak beli. 

Lepas praktikal tahun lepas, aku ada survey handphone yg affordable dan spec pun not bad. So, aku target nak beli Xperia M. Tu je yg sesuai dgn bajet aku. Kalau ikutkan hati, aku memang nk sangat beli iphone. Aku minat giler dengan iphone, maybe sebab design dia yang aku rasa smart. Hahaha. At last, aku beli redmi note. Sebab spec dia not bad and harga dia pun affordable. Lari sikit la dari bajet aku. Tapi takpe la asal puas hati. 

Now, almost setahun dah aku guna phone ni. Banyak berjasa even ada jugak lag tapi standard la kan, phone mana je tak lag. Haha. Ni spec untuk redmi note. Sape-sape yang berminat nak tau pasal redmi note dan phone xiaomi yang lain boleh la search kat website ni, m.gsmarena.com/xiaomi-phones-80.php 

Ni pulak link untuk redmi note macam phone aku, m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note-6217.php

So far aku guna brand ni, aku puas hati. Not bad la. Aku boleh guna launcher yang buat interface phone aku macam iphone. So sekarang ni aku macam dah tak giler sangat dengan iphone. Tapi kalau orang bagi aku amek je. Haha. Apa-apa pun aku  lagi sayang phone ni sebab first phone aku beli guna duit sendiri sebab before ni phone parents aku bagi, tak guna duit sendiri beli. Betullah orang kata, kalau kita beli something tu guna duit sendiri ni benda tu kita akan lebih hargai sebab kita susah nak dapat. Thus, appreciate all the things you have before you loss it.

Comments

Popular posts from this blog

Kerja vs Master

New year, New you !

Masa depan ?