Happy Birthday !


Last few weeks, birthday aku. Bila dah besar-besar ni, takde perasaan mana pun bila birthday. Orang wish ke orang tak wish ke tak kisah pun. Lain la masa kecik-kecik dulu. Seronok giler kalau orang sambut birthday, kawan-kawan wish bagi present and so on. Tapi bila dewasa ni (dewasa la sangat), cukup la kalau orang ingat birthday kita. Even a simple wishes, but I really appeciate it! Seriously appreciate even they know from fb event. Hahaha. Cukup la doakan untuk aku yang baik-baik. Itu pun hadiah yang bermakna even though I don't know about it. 

Ramai yang sebaya aku dah kawen, dah ada anak. Dan ada jugak yang sebaya aku dah pergi menghadap Ilahi. Hmmm. Mati itu pasti. Rezeki, jodoh dan ajal tu semua Allah yang tentukan. Kita cuma perlu berdoa agar semuanya dimurahkan rezeki, dipertemukan jodoh dengan insan yang sama-sama berusaha menuju ke jannah-Nya dan pengakhiran hidup kita dalam keadaan yang baik. Dunia ni kan tempat persinggahan sebelum ke akhirat yang kekal abadi. So, sama-samalah kita kumpul amal kebaikan (senyum). 

Back to the topic, aku ada cerita nak share tentang one day before birthday aku dua tahun lepas. Masa tu aku second year. Malam tu aku pegi toilet. Time tu tengah malam, means esoknya 7hb. Budak-budak bilik aku semua tak tido lagi. Biasa la, student. Hahaha. Tapi, aku pegi  toilet sorang masa tu. Then, bila aku nk keluar dari toilet tu tiba-tiba je aku kena simbah air dengan budak-budak bilik aku. Aku blur masa tu. So, memang takde perasaan la time kena simbah tu.

Then, lepas diorang simbah aku dengan air tu semua pakat lari balik bilik gelak gelak. Aku penat fikir apasal tiba-tibe je diorang ni simbah aku. Sambil jalan balik bilik sambil tu aku fikir apasal la diorang ni simbah aku. Balik bilik tu diorang ni tak habis lagi gelak. Aku pun tanya la diorang, asal simbah aku. Diorang kata prank birthday aku la. Pastu aku pulak gelak. Aku kata kat diorang, bila pulak birthday aku. Rupa-rupanya diorang salah birthday. Birthday aku esoknya, 8hb. Lepas tu, kitorang semua memang gelak habis la. Kan dah tak pasal-pasal aku kena simbah air tengah-tengah malam pulak tu. Nasib baik air paip bukan air longkang. Hahahaha.

Sampai hari ni, kitorang still ingat lagi insiden simbah air ni. Kenangan sangat semua tu. Rasa sedih pulak bila mengenangkan yang aku dah nak habis belajar. Sob sob. Why time flies so fast??? Aku harap, sem-sem terakhir ni aku dapat kumpul memori yang terindah sepanjang aku bergelar pelajar. Memori dan kenangan adalah hadiah paling bermakna untuk aku. Sebab tu aku suka record video and amek gambar senyap-senyap a.k.a candid la. Sebab tu semua akan jadi kenangan. (senyum) 


Comments

Popular posts from this blog

Kerja vs Master

New year, New you !

Masa depan ?